2014. február 20., csütörtök

A Szultán csemegéje: Gluténmentesen






Finom liszt helyett hajdina lisztből készül, kifejezetten a glutén érzékenyek számára.

Szeretem ezt az édességet. Szerettem volna elkészíteni gluténmentesen is. Számba vettem a lehetséges alapanyagokat, és a hajdina liszt mellett döntöttem. Az arányokon változtattam, hogy megmaradjon az eredeti állaga. És sikerült :)

A hajdinát kávédarálón őröltem le, így készült a hajdina liszt. Célszerű így készíteni, ha valaki keveset használ belőle, mint például én is. Ezek a lisztek könnyen avasodnak. Mindig annyit készítek, amennyire szükségem van. 




A Szultán csemegéje: Gluténmentesen 




Hozzávalók 25 db-hoz:

10 dkg vaj
12 dkg hajdina liszt
3,5 dkg nádcukor
4 dl növényi tej (szójatej)
2 ek. rizsliszt
0,5 cs. vanillincukor
kókuszreszelék
török mogyoró, mandula, vagy pisztácia




A vajat felolvasztjuk, bele keverjük a hajdina lisztet és a kétféle cukrot. 1-2 percig kevergetjük, majd felöntjük a tejjel, hozzá adjuk a rizslisztet. Felforraljuk, sűrű masszává főzzük.

A főzőlapról lehúzva, 2-3 percig kevergetjük. Szobahőmérsékletűre hagyjuk kihűlni. 1-2 órára tegyük hűtőbe. 

A hideg masszából diónyit veszünk, golyót formálunk belőle, kókuszreszelékbe forgatjuk. A tetejébe török mogyorót/ mandulát/ pisztáciát nyomunk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...