2014. február 11., kedd

Majdnem a Szultán csemegéje :)



Már a névből is sejthető, az eredeti recept átalakításon esett át. Az újításnak, egyszerű a magyarázata: nem volt itthon török mogyoró :) ezért nagyobb mélyedést készítettem a golyók tetejére, azt étcsokoládéval alaposan megtöltöttem :) 

A Szultán lehet, hogy elnézte volna, ezt a "kis csalafintaságot", az is lehet, hogy nem. A csemegének nálunk nagy sikere volt, az édesszájúak mind elnézték Nekem :)

Fél adagot készítettem, 25 darab lett belőle. Nekem nagyon ízlik, különösen az állaga, és a sok-sok kókuszreszelék :)  Az eredeti receptben, török mogyoró vagy mandula van a csemege közepében. Nekem csokoládéval sokkal jobban ízlik, ez a kedvenc változatom :)

 Majdnem a Szultán csemegéje recept 



Hozzávalók 50 db-hoz:


20 dkg vaj
26 dkg finomliszt
8 dkg nádcukor
5 dl növényi tej
2 ek. rizsliszt
1 cs. vanillincukor
10 dkg étcsokoládé
kókuszreszelék


A vajat felolvasztjuk, bele keverjük a lisztet és a kétféle cukrot. 1-2 percig kevergetjük, majd felöntjük a tejjel, hozzá adjuk a rizslisztet. Felforraljuk, sűrű masszává főzzük.

A főzőlapról lehúzva, 2-3 percig kevergetjük. Szobahőmérsékletűre hagyjuk kihűlni. 1-2 órára tegyük hűtőbe. 

A hideg masszából diónyit veszünk, golyót formálunk belőle, kókuszreszelékbe forgatjuk. Hüvelykujjunkkal lyukat készítünk a tetejébe, azt az olvasztott csokoládéval töltjük meg.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...