2014. július 12., szombat

Kelkáposzta chips - az egészséges nyers nasi








Nálunk is hódítanak a nyers ételek :)


Lénárt Gitta legújabb könyvének bemutatóján /Élő aszalványok könyve/ sok érdekesség mellett, ez a finomság is szóba került.


Bevallom, egyből felkeltette az érdeklődésemet. Tudom-tudom milyen egészségtelenek a bolti burgonya chipsek, de időről-időre még is elcsábulok. Nálam aranyszabály a nátrium glutamát kerülése, erre szoktam figyelni chips vételkor is. Ezért is örültem meg a nyers, ráadásul "sajtos" chips hallatán.


Hétvégén haza utaztam Zalaegerszegre, gondoltam elérkezett az idő a chips készítésre. Háát, voltak némi fenntartások a kelkáposzta hallatán! Ezt már jó előjelnek vettem, ugyanis ha anyu húzza a száját egy receptre, akkor annak száz százalék az esélye, hogy imádnivalóan jól fog sikerülni. Ez most sem történt másképp :) :) Jelenleg a Kesúdió mártogatós a nagy szerelem nálunk :) Másnap csináltam egy adagot, amibe csíkokra szeletelt sárgarépát mártogattunk nagy lelkesen.


Három receptet is találtam, így készült: sós, köményes, kesudiós chips. Az első kettő,a sós és a köményes, nem igazán ízlett. Azért egy próbát megért, így már tudom, hogy legközelebb: csak a sajtos!! :) A sajtosat is kétféleképpen csináltam. A szakértői vélemény alapján, a 3-4 órán át pácolt, majd aszalt chips kevésbé finom, mint a pácolás nélküli társa. Legalább gyorsabban elkészül :)


Visszatérve egy gondolatra, Gitta tartott egy kis kóstolást az összejövetel végén, ami számomra nagy élmény volt, így útólag is hálásan köszönöm Neki :)


Láttam a facebookon több bejegyzését a granoláról, most viszont meg is ízlelhettem :) Az élményről csak annyit, mikor tegnap láttam, lehet a Múzeum körúton a Bio Abc-ben kapni, indultam is, nehogy elfogyjon :) Kesudió, mandula, dió, eper, aszalt hajdina....... magáért beszél :) És a paradicsomos, szolidan csípős krékerről nem is beszélve, hmm....







Kelkáposzta chips recept 



Hozzávalók:

0,5 kg kelkáposzta
1 csésze kesudió
3 ek. sörélesztőpehely
0,5 citrom leve
1 ek. őrölt pirospaprika

víz









A kelkáposztát leveire szedjük, megmossuk. Konyharuhával alaposan itassuk fel a vizet róla, fontos hogy száraz legyen. A torzsáját, kemény részeit vágjuk ki. Tetszés szerinti formájúra szeleteljük.


A többi hozzávalóból, turmixgépben palacsintatészta sűrűségű masszát készítünk. Belemártogatjuk a kelkáposztát, az aszaló tálcájára helyezzük, 41 fokon 5-6 órán át aszaljuk.








előkészítve a kesú mártáshoz





az aszalóban





az elkészült chips, aszalás után






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...